Телефони за бърза поръчка
0878567491 0892207117
Безплатна доставка при поръчка над 30 лева

Витамин А, какво трябва да знаете за него?

Витамин А не е разтворим във вода, мастноразтворимо вещество е, което за да се абсорбира от тялото се нуждае от малко мазнини, протеини и минерали. За пръв път този витамин е бил изолиран в растителните продукти и по-специално в морковите, а едва по-късно е установено, че се съдържа и в някой животински продукти.

Защо този витамин е толкова важен за организма и как да си го набавите?

Както споменахме малко по-горе в материала, витамин А е от витамините, които играят голяма роля за здравето ни. Той подпомага зрението ни, метаболизма, сърдечно-съдовата система, подобрява имунната система, грижи се за зъбите и косата, забавя процеса на стареене и други.

Този витамин е изключително полезен, но все пак не бива да се прекалява с неговото приемане, тъй като ефектът може да бъде негативен.

Дневната доза витамин А, която е добре да се приема е:

За възрастен мъж- 0.7 до1.0 мг;

За жени- от 0,6 до 0,8 мг;

За деца- от 0,4 до 1,0 мг в зависимост от възрастта и индивидуалността на подрастващите.

Какво се случва при липса на витамин А?

Дефицитът  на този витамин първо засяга зрението. Голяма част от хората, които имат недостиг на витамин А имат „кокоша слепота”, роговицата се замъглява, а лигавицата на очите е суха.

Ако липсва витамин А, това засяга косата и кожата. Косата става суха и чуплива, а кожата се сбръчква.

Емайлът на зъбите, пикочно-половата система и стомашно чревния тракт също не са пощадени, ако има недостиг на витамин А.

Какво се случва при излишък на витамин А?

При повишени нива на този витамин може да се увеличи черния дроб, да се наруши работата на стомашно - чревния тракт, кожата да стане суха и да се появят бръчки, косата да капе, а при жените могат да се появят смущения в месечния цикъл.

За да не се стигне до дефицит или излишък е добре да си направите балансирана диета, в която да включите богати на Витамин А зеленчуци и животински продукти като: моркови, сладки картофи, чушки, листни зеленчуци, тиква, черен дроб.

Ако искате да сте спокойни, че приемате точната дневна доза от витамин А можете да приемате и хранителни добавки Biovea, които съдържат точните дози от витамина.